Förlossnings berättelse!

 Tidigare under dagen hade malin rydberg sagt att jag skulle sitta på fötterna och studdsa att det kunde få igång värkarna. Så efter att vi hade bakat klart så satte jag mig och gjorde som hon hade sagt. Efter 10 min så sa de pang, jag började få värkar! Klockan var runt halv 11 på kvällen.

Värkarna började bli mer o mer kraftfulla så jag började klocka värkarna, och när jag märkte att jag hade täta sammandragningar så ringde jag upp till förlossningen runt 24:00 som sa till mig att duscha ett tag. Och ringa om det skulle bli värre. Vid 02:30 så ringde jag upp igen, och dem sa att jag kunde åka upp!

Kom in på förlossningen 03:30 då var jag öppen endast 3 cm. Men jag började få riktigt ont. hade 4-5 smärtsamma sammandragningar på 10 min. Så jag fick bada men orkade endast hålla ut i en timma sen bad jag om lustgas och kort därefter fick jag ryggbedövningen.

Vid 09:00 så spräckte dem hål på hinnan så att fostervattnet gick, och efter det så blev allt ett "helvete". Jag hade så ont och värkarna blev kraftfulla och jag ville bara krysta. Så omedvetet så krystade jag och blev ombed att inte göra det eftersom detta skulle trötta ut mig!

Jag var öppen 9 cm vid 11:30 och hade en kant kvar som 3 olika barnmorsker försökte massera bort, så under varje värk var dem inne och försökte få bort kanten!! Och det gjorde så förbannat ont att jag skrek hysteriskt!

När klockan blev 12:15 så började mina krystvärkar och 12:30 så kom min lilla tjeja till världen!!


Bara några minuter gammal!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ohh, jag vill vara med om det igen! Det är en sån underbar känsla =) Skönt att allt gick bra och ni fick en jätte fin liten flicka =) Grattis igen.

2010-10-30 @ 13:49:45
URL: http://emmadavidson.blogg.se/
Postat av: Malin!

Hihihi , Ja fast visst är de värt att gå igenom smärtan ? Nu har ni eran fina dotter hos er ! och hon är verkligen fin ! puss

2010-11-01 @ 01:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0