Maktmissbruk!

Kom precis hem ifrån stan, var hos kuratorn först som jag nämnde tidigare och sedan åkte jag ner till stan och möte upp malin. Vi gick runt och kollade på alla dessa gullig barnkläder som finns, blir köptokig. Sedan satte vi oss ner och åt på mc donalds. Inte godkänt!

Jag verkligen hatar maktmissbruk! Det är någonting som jag inte tål. Idag var det en kille mellan 12-14 år som blev anklagad av en vakt att han hade stulit. Och sedan blev det lite tomult där emellan när pojken skulle springa därifrån så vakten tar tag i honom och tar världens "grepp". Pojken säger att de gör ont och till slut gör han mer motstånd. 12-14 vs 40-45? Vem är starkast? Trodde dem gick en utbildning för att ta dessa grepp för att kunna hålla fast i folk? Nej nej. Vill bara påpeka att om han hade stulit så var det självklart fel av honom. Men jag klarade inte av att se att en vuxen människa (som förmodligen utbildat sig till att kunna ta rätta grepp för att inte orsaka att det gör ont och även göra de enklare för sig själv) ta i för kung och fosterland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0